WFP

کمک کنید تا به گرسنگی کودکان پایان دهیم

Saturday, December 10, 2016

Execution Policy Error in VMware PowerCLI

در هنگام نصب VMware PowerCLI ممکن است با پیغام خطای زیر مواجه شوید :

The PowerShell execution policy of this computer is not set to “RemoteSigned”. This prevents execution of PowerShell scripts on your computer and will result in errors when VMware vSphere PowerCLI is invoked. It is recommended that you set the execution policy to “RemoteSigned” in order to be able to execute scripts. This can be done by invoking the command ‘Set-ExecutionPolicy RemoteSigned’ from a PowerShell prompt.



اگر با دیدن این پیغام خطا ( هشدار ) بر روی Continue کلیک نمایید ، مراحل نصب ادامه پیدا خواهد کرد. اما هنگامی که قصد اجرای VMware PowerCLI را بعد از نصب داشته باشید با پیغام زیر مواجه خواهید شد :


ایراد از کجاست ؟ همان طور که در متن تصویر اول نوشته شده است جلوی اجرای VMware PowerCLI توسط تنظیمات امنیتی ویندوز گرفته شده است. از آن جایی که VMware PowerCLI جز اسکریپت های ریموت دارای امضا است می توانید تنظیمات ویندوز را برای اجرای آن تغییر دهید. ویندوز برای اجرای اسکریپت ها در PowerShell دارای چهار سطح امنیتی می باشد که به صورت پیش فرض در حالت Restricted قرار دارد. علت آن هم این است که بسیاری از ویروس ها می توانند از این طریق اجرا شوند. سطوح امنیتی به شرح زیر هستند :
Restricted : اسکریپت ها اجازه اجرا ندارند.
RemoteSigned : اسکریپت هایی که در محیط Local ساخته شده اند کار می کنند ، اما آن هایی که از اینترنت دانلود شده اند اجرا نخواهند شد. ( مگر اینکه توسط یک Publisher مورد اعتماد مایکروسافت امضای دیجیتال داشته باشند که VMware PowerCLI امضای دیجیتال دارد. )
AllSigned : اسکریپت ها فقط در صورتی اجرا می شوند که امضای دیجیتال Publisher های مورد اعتماد مایکروسافت را داشته باشند.
Unrestricted : در این حالت همه Script ها اجازه اجرا خواهند داشت.
برای رفع پیغام خطای VMware PowerCLI کافی ست که تنظیمات Execution Policy ویندوز را در حالت RemoteSigned قرار دهید. بدین منظور پس از اجرای VMware PowerCLI دستور زیر را اجرا نمایید :
Set-ExecutionPolicy RemoteSigned
از شما سوالی مبنی بر اطمینان از انجام این کار پرسیده می شود و بایستی با کلید y و سپس Enter آن را تایید نمایید.


سپس پنجره VMware PowerCLI را بسته و دوباره آن را اجرا کنید. خواهید دید  که VMware PowerCLI اجرا می شود.
پس از  تایید عضویت در CEIP شرکت وی ام ویر توسط کلید J یا رد آن توسط کلید L خواهید توانست با دستور Connect-VIServer به هاست مورد نظر خود وصل شوید.



No comments:

Post a Comment